Monday, February 1, 2010

Perjumpaan Bersama-sama Pengetua dan Felo Kolej Sakura

Seperti kebiasaannya, tahun baru pasti akan dibuka dengan amanat dan pesanan oleh setiap pemimpin dan ketua. Begitu juga dengan Kolej Sakura, perjumpaan bersama-sama pengetua dan felo ini adalah sebagai satu sesi di mana pengetua dan felo memberi ucapan dan nasihat di samping mendengar luahan atau pertanyaan dari pelajar-pelajar Sakura.

Pengetua Kolej Sakura, Puan Rafeah bt Wahi sangat tenang dalam menyampaikan ucapan beliau, dengan penuh hikmah dan kasih-sayang, amanat dan pesanan dapat disampaikan dengan lancar. Dengan kehadiran felo, Pn Noorma bt Ismail dan Cik Siti Nor Ain bt Musa yang setia meluangkan masa bersama pelajar-pelajar Kolej Sakura.

Perjumpaan yang diadakan di Bilik Seminar Kolej Sakura telah dipenuhi dengan pelajar Sakura yang sentiasa mencari peluang untuk bersama-sama pengetua dan felo-felo. Peluang yang ada digunakan untuk menyampaikan suara hati, cadangan dan mengemukakan pertanyaan.

Pesanan yang paling manis dan tidak akan dilupakan tentang penjagaan maruah diri dan pemakaian, kita kadangkala keliru sama ada kita adalah gadis, remaja perempuan atau wanita. Walau apa pun, kita semua sedang melangkah ke alam wanita dan menjadi tanggungjawab setiap wanita untuk menjaga maruah diri supaya dihormati dan disegani.

Terima kasih Puan atas nasihat yang berguna itu. InsyaAllah tidak akan kami lupakan dan akan kami praktikkan dalam kehidupan seharian.




No comments:

Post a Comment