Monday, February 9, 2009

Sukan InterKolej (Olahraga) - Pengetua terharu

Menghadiri sendiri hari pertama Sukan Interkolej (Olahraga), saya merasa amat terharu dengan komitmen dan semangat yang ditunjukkan oleh warga Sakura. Dengan semangat kesukanan yang tinggi, warga Sakura yang hadir tetap steady walaupun cuaca hari itu agak panas.

Saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada semua atlit kita yang telah berjaya membawa pulang 1 pingat perak dan 1 pingat gangsa sebagai buah tangan Sakura untuk Sukan Olahraga kali ini. Sekalung tahniah juga kepada semua atlit lain yang telah bertungkus-lumus berlatih dan mencuba sedaya upaya untuk melakukan yang terbaik dalam kejohanan kali ini. Tidak saya nafikan, persaingan memang sengit. Namun demikian, saya tetap berbangga dengan semangat juang pasukan Sakura yang tinggi. Jangan putus asa, ini hanya penampilan pertama kita dan insyaallah di masa-masa akan datang, dengan perancangan rapi dan latihan yang konsisten, kita mampu untuk mencapai kejayaan tersendiri.

Selain itu, saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada pasukan sorak kita yang turut memeriahkan dan menjadi sumber semangat pasukan Sakura pada kejohanan olahraga tersebut. Dan akhir sekali kepada JPK Sakura dan kakitangan kolej Sakura yang pada pengamatan saya amat komited dan sabar dalam memastikan kontinjen kita diuruskan sebaik-baiknya.

Kita teruskan perjuangan kita, masih banyak lagi acara yang akan kita sertai. Ayuh warga Sakura semua, tonjolkan bakat anda semua dan sama-sama kita mencapai kecemerlangan dalam Sukan InterKolej kali ini.

Walaupun bilangan kita kecil, namun -"What's gonna work?" --> "TEAM WORK!!!"

1 comment: